<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d10113008\x26blogName\x3dEl+diario+de+Antoine+Doinel\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luishernancastaneda.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3des_ES\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luishernancastaneda.blogspot.com/\x26vt\x3d5526237926896174234', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

El diario de Antoine Doinel

Apuntes de un escritor francés que jamás escribió sobre Francia

Legado

En el ocaso de mi vida, vuelvo a pensar en el escritor Jota, nacido en Munich en 1922. Sin exagerar, es uno de los pocos narradores que logró cambiar mi vida. Leí su obra completa de un tirón a los diecisiete años y desde entonces no he dejado de revisarla con cierta regularidad. Gracias a él, adopté la literatura como una carrera, gané el aprecio y también la envidia de mis colegas, y pude escribir mi colección de ensayos "Un nazi de las letras europeas" (Castalia, 1982), que es, hasta el momento, la más fervorosa plasmación de mi odio hacia el autor alemán. Tuve la suerte de ser escuchado por los demás, de que los críticos más inteligentes de mi tiempo recurrieran a mis opiniones para formar las suyas, y en cada una de mis apariciones públicas me dediqué a explicar, con increíble paciencia y devoción, por qué Jota es un hombre malvado, un idiota sin profundidad intelectual y un impostor que no tiene idea de cómo contar una historia. Es cierto que me hice de enemigos, sobre todo aquellos falsos críticos que se empecinaban en tildar de "genio" a Jota, pero la contundencia de mis argumentos, sumada a mi consagración exclusiva al estudio de su obra (tenía una "special practice", como dijo Robert Duvall en El padrino), me permitieron determinar el juicio histórico sobre el valor de la misma, que será rápidamente olvidada en los próximos años, si es que alguien la lee todavía. Mi vida ha sido fructífera, un verdadero monumento a la disciplina y la erudición, y ahora que me dispongo a entrar en la oscuridad, no me arrepiento de nada y puedo decir que he sido feliz. Me marcharé al olvido junto a Jota, como siempre ha sido, y si en el futuro alguien pregunta por nosotros nadie le sabrá responder.

(Este cuento no pertenece ni pertenecerá a ningún libro de cuentos).
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

8:57 p. m.

Dear Blogger,

I recently launched a blog articles site exclusively for bloggers ... built entirely from articles submitted by bloggers.

We all know that the best content on the web is produced by bloggers ... unbiased first hand knowledge, experiences and opinions. Nothing to sell and no hidden agendas!

As a seeker of information or article content, you have access to this vast source of interesting and informative articles. As a contributor, you get the recognition of having your article published and seen by thousands of web users. The pride and satisfaction of seeing your article published in a prestige directory is hard to beat.

Not all of us are gifted with the ability to write to professional standards of grammatical correctness ... as a result, many bloggers don't bother to have their articles published.

We welcome an informal style of writing that matches your personality and fits in with your article content. We welcome articles that are uniquely based on your personal knowledge, experiences and opinions. All we ask is that your articles do not contain vulgar language, incite hatred or generally offensive.

All this is absolutely free ... please come over and have a look at our blog articles directory for yourself.

Best Regards
Emily    



9:00 p. m.

Blog Links, Mentions and Baseball
Doc Searls and Steve Gillmor are in a bit of a smackdown this week over what matters more - blog links or blog mentions.
Find out how you can buy & sell anything, like things related to private road construction on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like private road construction!    



9:01 p. m.

##Psychic Reading##    



9:01 p. m.

PokerStars.com Sponsoring Tournament for Web Bloggers
Tournament Reflects Popularity of Poker and Its Blogs When the Internet first blossomed in the early 1990s, only a few of the enlightened geeks out there realized what kind of animal it would become.
Find out how you can buy & sell anything, like things related to private road construction on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like private road construction!    



2:12 a. m.

Hi, Luis Hernan

I thought your blog was COOL. Why don´t you visit my website: www.gototheshellofyourmother.com
Maybe you can put your blog into your COOL !!    



» Publicar un comentario